Wednesday, July 8, 2015

Casting ikan baung, ikan haruan dan ikan belida. #throwback

25.10.2014

Masa nak pergi memancing ni nak dekat pukul 12 tengahari dah .. haha tak ada kerja betul ..
First strike dapat ikan baung ... rakus jugak dia sambar gewang goldfish aku tu ...





Lepas tu aku saja nak "test drive" spinner bait baru aku ni ... memang nasib aku baik , baru 2 kali baling dah ada sambaran dari sang haruan ..hehe tapi saiz curut jela ... 



Yang ni pulak mama haruan hehe ... aku rasa nak dekat 1 kg la ... Bila tengok dekat bahagian genital confirm betina ... dan perut dia buncit sikit ... so aku catch and release je ikan ni ... semoga dapat meneruskan kelangsungan spesis ikan haruan ni ....






Last sekali ada jugak belida yang dapat didaratkan hehe .. 


sekian ~


No comments:

Post a Comment

Lama tak bersua

 Assalamualaikum dan salam sejahtera Sudah lama tidak "menulis" pada blog ini. Masih ada lagi kah yang sudi menjenguk di ruangan i...