Sunday, July 12, 2015

Memancing ikan tilapia, ikan puyu dan ikan haruan. #throwback

Fuhh hari ni pergi dua tempat tapi tak dapat ikan pun .... Tempat pertama yang aku terjah ialah tasik kulim ...dulu aku casting guna mini minnow dapat spesis chicild ...rupa bentuk macam tilapia tapi warna oren...tapi tadi aku pergi dorang tengah buat kerja bagi mendalamkan lagi tasik tu ... air pun jadi keruh .. tak best cast .. 




Port kedua ni kat kampung aku jer ... Lahar tambun tasek gelugor ... Tiga kali strike tapi tak lekat ... curut sangat kot huhu ... Aku guna katak magnum la , lure favroite aku hehe ...
Last sekali member aku dapat puyu dengan berumpankan cengkerik ... empat ekor semuanya ..










No comments:

Post a Comment

Lama tak bersua

 Assalamualaikum dan salam sejahtera Sudah lama tidak "menulis" pada blog ini. Masih ada lagi kah yang sudi menjenguk di ruangan i...