Saturday, June 27, 2015

Casting ikan haruan di seremban. #throwback

28.9.2014

Melalui fb jugak aku berkenalan dengan Are Rulz dan ingin berkomplot memancing haruan ... jadi kami tunggu kawan dia yang sorang lagi .. Aku panggil dia acik je ... memang friendly la semua ..hehe
cerita pasal nak pergi ke sana memang mencabar dengan jalan lumpur tanah merah lepas tu dengan kaki aku berdarah ... biasa lah kan huhu
ada lagi part paling sedih , terduduk aku seketika...




Port kat sini memang terbaik ... first time aku tengok port mancing haruan yg best macam ni ... Haruan kat sini cukup garang ...



Reel ajiking ni aku baru angkat tahun ni jugak RM90++ ... tapi apakan daya dah sampai masanya... huhu Reel ni jugak la pernah bawak naik ikan patin Mekong 13 ekor average dalam 6-9kg seekor ...
Sempat aku bawak naik 5 ekor haruan lepas tu duduk nganga jela sembang-sembang dengan acik ...




     

Katak jenama FIXH ni memang best ... Aku baru je beli dekat seremban ni , PD fishing tackle ... tu pun tak banyak stock dah ... Katak Magnum yg aku selalu guna tu ada 1 ja lagi ..kalau tidak banyak ekor sebab yang lain buat souvenir kat rumput huhu


Sekian terima kasih :)


14 comments:

  1. Slm tn,port kt seremban gak ke?nk tumpang kaki skali

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam ... maaf bang ... saya dah tak duduk area seremban ... sorry lambat reply ...

      Delete
    2. Boleg bgi port x kat mne, whatsapp 0172210868

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Assalam tuan..leh share lokasi di Seremban?dah lama xngail nih...Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam bang ... saya bukan orang sana .. yg saya tahu area linggi ... nak bgtahu pun x tahu sgt ..

      Delete
  4. Kalau sampai Batu Pahat roger la yer..

    ReplyDelete
  5. mana kat semban tu tuan..nak try gak..mggu ni ada kat semban..call2 la 0104357138

    ReplyDelete
  6. mana kat semban tu tuan..nak try gak..mggu ni ada kat semban..call2 la 0104357138

    ReplyDelete
  7. Assalammualaikum...sy baru pindah seremban..masih mencari port untuk casting..0192855030

    ReplyDelete
  8. boss sy nak tau port boleh..sy nk buat content tapi port x de...hmm kalau boleh la😌

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bos . Kalau sudi , saya baru nak Join dunia casting . Hehehe . Baru duduk seremban 2 . Kalau nak lepak , boleh saya Join . Whatsapp 0176685470

      Delete

Lama tak bersua

 Assalamualaikum dan salam sejahtera Sudah lama tidak "menulis" pada blog ini. Masih ada lagi kah yang sudi menjenguk di ruangan i...