Sunday, July 5, 2015

Casting ikan belida dan ikan baung. #throwback


Ahad 19.10.2014


Ni lah aktiviti orang bujang ( ayat Rashid ) ... dah tak balik cuti midsem seminggu so mancing jela kerjanya haha ... macam biasa lah aku rashid and wan ... 
Mula-mula casting haruan dapat jugak sekor lepas tu bila dah bosan ubah tempat pulak...
curut jer haruan ni ...



Bila ubah ke port kedua pulak aku guna gewang jenis selaman dalam ... tapi tak la dalam sangat ...
Aku guna Rapala shad rap goldfish 5 cm ... First strike aku dapat baung , tak sangka jugak ingat haruan ke apa ...hehe lepas tu second strike dapat belida ...haha new record selama aku kat sini ( rahsia tak leh bagitahu hehe )  .... Jadi hari ni aku dapat 2 ekor ikan baung saiz yang sama dan 2 ekor belida saiz pun lebih kurang sama jugak ...
Masa aku datang kat port tu aku nampak macam encik Ramli , lama sikit baru aku berani nak tegur bukan apa takut tersilap orang ja ... Lama jugak la tak berjumpa dengan en. Ramli tu ...
Kat bawah ni semua gambar berselfie dgn ikan @ ikan nak berselfi dengan aku pun boleh hihi :)











Video :









No comments:

Post a Comment

Lama tak bersua

 Assalamualaikum dan salam sejahtera Sudah lama tidak "menulis" pada blog ini. Masih ada lagi kah yang sudi menjenguk di ruangan i...