Saturday, June 27, 2015

Casting ikan haruan di ulu paip 2. #throwback



17.8.2014

Kali kedua aku pegi ulu paip ..tapi macam susah sikit la nak casting kat tempat ni sebab luas.. kalau ada bot tu senang la sikit hehe...
Curut saja ... 




Kes yang ni aku tak sangka-sangka... bagi aku kalau nak mancing haruan ni kena "Expect the unexpected" ... Sebabnya kita baling umpan kat tempat yang tak disangka-sangka pun tetiba ja akan ada sambaran ... Rekod aku buat tahun 2014 ni .. 1.4 kg haruan hehe  memang berjoget la aku kan ... tak pernah-pernah lagi dapat ikan haruan sebesar ni ...heee  Masa ni menggunakan umpan katak hidup dan tiada leader pun... Sampai ja umpan di atas air, karau dua kali terus ada sambaran ... memang kuat ... macam biasalah lepas dulu tali bagi masa sikit untuk sang haruan menjamah umpan ... selang beberapa minit lepas tu set hook la apa lagi ... nahh melentuq rod ajiking tuh hehe ... layan punya layan sampai gak ke tepi tebing ... tak disangka-sangka kuar anak ikan tilapia dr mulut haruan ni .. pheww dahsyat betul ikan ni hehe ...



Ni videonya :






No comments:

Post a Comment

Lama tak bersua

 Assalamualaikum dan salam sejahtera Sudah lama tidak "menulis" pada blog ini. Masih ada lagi kah yang sudi menjenguk di ruangan i...