Monday, June 29, 2015

Tak balik Raya Aidiladha part 3. #throwback

Entry kali ni aku cuma nak kongsi sikit pengalaman aku dengan abah aku memancing haruan masa aku darjah 2 tak silap ... memang best ...
Dulu abah aku bagi rod buluh je kat aku , kalau rod buluh tu tau tau jela kan tak boleh casting pun ... tapi abah aku guna reel la... aku cuma boleh tarik biasa-biasa je ... tapi tu pun boleh dapat gak haruan hehe ...Abah aku ajar kalau rasa ikan makan biar dulu , sampai nampak buih lepas tu baru hook up ... cara ni biasa lah kalau nak mancing haruan kalau guna umpan katak hidup ..
tapi zaman dah berubah dan aku pun sekarang ni guna soft frog je .. aku tak minat sangat guna jump frog bagi aku macam susah je nak dapat strike ..

Ni video yang sempat aku rakam pada petang hari Raya Aidiladha , enjoy :


No comments:

Post a Comment

Lama tak bersua

 Assalamualaikum dan salam sejahtera Sudah lama tidak "menulis" pada blog ini. Masih ada lagi kah yang sudi menjenguk di ruangan i...