Friday, June 26, 2015

Memancing ikan keli Vs. Giant trevally (GT). #throwback

Sabtu 15.3.2014

Pagi tu aku join pertandingan memancing kat tasik UTM,skudai anjuran Kelab Anak Melaka UTM... Aku dapat tahu pun last minit... dengan berumpankan cengkerik aku dapat dua ekor keli hari tu ... Seekor 2.3kg yang tu awal-awal dapat dan yang kedua 2.7kg.... Best tarik guna "erwinia" aku tu .. Aku dapat jugak masuk ranking , tempat ke-10.. jadi lah tu kan daripada tak ada apa-apa langsung...




 Malam tu pulak aku ambil pakej tengah malam... Aku mancing kat kolam Teluk Jawa Pasir Gudang... Dengan berumpan udang mati aku dapat ikan GT ni ... memang rempit jugak lah , pantang menyerah ikan ni .. Aku pulak guna set ringan je , memang pedo la takut putus pulak ... Alhamdulillah , kalau dah rezeki tak kemana kan hehe ... Aku tengok ramai yang dapat senangin taiwan dan ikan siakap... Ikan GT ni la yang paling banyak orang dapat.. Kalau ikan siakap tu kecik je ... Aku dapat GT sekor ni jela ... apa pun enjoy  =)

No comments:

Post a Comment

Lama tak bersua

 Assalamualaikum dan salam sejahtera Sudah lama tidak "menulis" pada blog ini. Masih ada lagi kah yang sudi menjenguk di ruangan i...