Friday, June 26, 2015

casting ikan haruan di Ulu paip. #throwback


Sebelum ni pernah datang tempat ni ( ulu paip ) saja jalan-jalan dengan member ... tapi masa tu tak gila mancing macam sekarang ni .. Hari ni mubin tunjuk kat aku port terbaik punya .. Suasana memang best sebab dengar suara unggas dan udara nyaman je .. 


Seekor ni ja yang dapat .. 


Ni suasana port dekat ulu paip ni ... Member aku pernah dapat belida kat sini .. Tapi aku pergi sini nak casting haruan je hehe ...
Tiga kali terlucut .. strike yang pertama dan ketiga anak haruan kecil ja tapi strike yang kedua cara sambar umpan tipu aku tu agak kasar ... haruan tu sambar pun dah nak dekat dgn tebing dah dalam 1 meter macam tu la ... tapi tak lekat jugak .. bukan rezeki aku la tu ..
Kali keempat baru la dapat haruan kat sini...





Maybe nanti repeat lagi ...hehe

Sekian terima kasih : )

sambungan di bahagian kedua ini --> Casting ikan haruan di ulu paip 2










Video casting ikan haruan di ulu paip :









No comments:

Post a Comment

Lama tak bersua

 Assalamualaikum dan salam sejahtera Sudah lama tidak "menulis" pada blog ini. Masih ada lagi kah yang sudi menjenguk di ruangan i...