Thursday, June 25, 2015

Memancing sehari sebelum final exam #throwback



Sehari sebelum final exam pagi tu aku pergi mancing dengan member aku yang aku kenal kat tempat kerja petronas... tak sangka dia pun minat mancing jugak... Pagi tu tiga orang mancing , perhh memang banyak la dapat hasilnye... Dengan guna umpan ulat yang coklat tu , selalu ada jual kat kedai akuarium... First aku mancing dulu guna ulat tu , yeah Alhamdulillah dapat hasil , boleh la dalam 2 ekor macam tu ... then aku guna teknik casting pulak guna gewang yang aku baru beli ...

Antara gewang yang baru aku beli ---->
Pagi yang aku casting tu aku guna katak tipu tu... first strike ikan dah naik tp jatuh balik dalam parit tu...adoiy ... takpe lah kan nak buat macam mana ... second , maybe aku cepat sangat sentap kot tak lekat kat mulut ikan tu ... setiap kali strike jantung aku macam nak luruh ... yela dah lama tak mancing haruan ni , lepas tu punya la mengharap dapat ikan.. sebab tu bertambah adrenalin aku ...

Hasil casting aku guna gewang kecil yang baru aku beli membuahkan hasil.... ingat ikan besar yang nak terkam rupa-rupanya saiz ni yang sambar.... jadi la tu kan ada jugak hasil ... berbaloi aku beli ..hehe yang sedihnya kat sini , cincin yang kat bawah sekali rod aku tu patah ... waaaaaa >_<  sayangnya , tapi nak buat macam mana , nanti aku hantar kedai untuk baiki ...

sekian ~~

No comments:

Post a Comment

Lama tak bersua

 Assalamualaikum dan salam sejahtera Sudah lama tidak "menulis" pada blog ini. Masih ada lagi kah yang sudi menjenguk di ruangan i...