Wednesday, June 24, 2015

kolam pancing di lumut .

22.12.2012


aku dengan patin mekong.. rupa patin ni pun lain sikit dr patin biasa.

ni la bapa saudara aku tu... hehe


ikan keli.. tak kuat sgt melawan  tp  seronok jugak la... =)
cuti pertengahan semester yang lalu aku pergi ke lumut di rumah bapa saudara aku. pada waktu itu aku pergi bersama dengan tok dan tokwan aku... aku sudah beberapa kali pergi ke sana... perjalanan secara jujurnya agk  bosan.. fuhh , tp nk buat macam mana kan.. aku bukan nak buat karangan kt sini ,hehe tp nak bagitau serba sedikit la kan.. ermm.. part yang best kat sini adalah memancing.. :)  dekat dengan teluk batik resort tu ada la kolam memancing.. malam tu kami semua pegi la kt kolam tu , tgk mcm besa ja mula-mula , monolog sendiri : ermm belum cuba belum tahu , relax la... so aku pun set up alat memancing ak semua , lepas tu baling la umpan(cacing ) tu... 5 minit berlalu , masih lagi semangat ... 10 minit berlalu , ermmm adoiy .. nthen bermonolog sendiri : ok kalau lagi 5 minit tak dapat jugak ikan ni aku ubah tempat , boring kt sini.. lepas tu dalam 5 minit tu tali yang kendur terus tegang dgn pantas ... perhhh.. ikn apa nih.. maka bermula la aksi pertarungan (yang agak sengit la ) ... ketaq bak hang , takut terlepas ikan tu... layan punya layan , alhamdulillah dapat ikan pacu... owh... mcm ni rupanya cara dy tarik.. strike kedua pulak dapat ikan patin mekong ... boleh tahan jugak la saiz dy... layan bak hang bertarung dengan ikan patin... tp cara dy tarik tak sama dengan ikan pacu td... bapa saudara tadi dapat mendaratkan dua ekor ikan pacu ...dan last sekali dapat ikan keli , boleh la tahan saiz dy...hehe.. memang puas la kami semua malam tu.. rezeki Allah S.W.T nak bagi kan.. so sekian .. thank you ..

Update: sekarang ada orang cakap kolam tu dah ditutup. 

No comments:

Post a Comment

Lama tak bersua

 Assalamualaikum dan salam sejahtera Sudah lama tidak "menulis" pada blog ini. Masih ada lagi kah yang sudi menjenguk di ruangan i...