Wednesday, June 24, 2015

Tiga naga dijumpai ? Biar betul ni ! #throwback

wow wow wow .... relaks la weh ...hehe  okay , here we go !!... masa sem 1 aku kat U aku tgk ramai org suka baca novel ... u know , buku yg tebal2 n ayat yg berjela-jela...adoiy !! termasuklah kawan aku sendiri , laki lak tu ... aku ingat perempuan ja yg suka baca novel .. nama dia din ... dia ckp suka baca buku underground nie ..( what ?? buku pun ada underground ka ?? 0_o  time tu xtaw apa2 lg sal dunia novel2 ni ) ... lejen press katanya ... buku-buku lejen press tu mcm x formal sgt bahasa dia... so x sepopular sgt mcm alaf 21 dan sewaktu dengannya ... dorg ni ( lejen press ) mcm band2 indie la ( sal musik ) yg x banyak sgt dipopularkan di corong2 radio ...


                                               
cover depan ..




Masuk sem 2 , din tu pegi ke expo big bad wolf ... apa lg banyak koleksi buku underground yg dibelinya.. salah satu koleksi fixi ... then , ada seorang budak perempuan kelas aku , aireena ( aku panggil christina perry haha ) , tengok dy baca novel tebal nak mampus ... adela page buku dia nak dekat 2000 mcm tu la... fuhhh~~~ hardcore betul ni ... jadi kat situ mula berminat nak baca buku yg tebal2 ni ( tp x la mcm aireena tu  )......









Hari tu saja boring , pegi la kedai buku hassani kat giant , tgk dalam 2 3 rak jgak la.... adoiy , apa semua novel cinta cintan nie , kebanyakkan mcm tu la.... Haissshhh ... pastu aku tertarik dgn tajuk ni : epilog 3 naga ~~  ...... Haaa ni baru la mcm best sikit nak baca dari layan novel cinta n novel jiwang ..tp bkn la bermakna aku x suka jiwang , cuma novel ja hehe... seminggu ja masa utk aku khatam buku tu lagi pun time aku beli tu cuti midsem break ...hehe Haaa , ni buku alaf 21 bkn mcm buku member aku tu yg underground ... Buku ni aku rasa sesuai dibaca oleh budak lepas spm dan ke atas... jalan cerita dia menarik ditambah lagi dengan bahasa dia ... 3 naga tu melambangkan tentang 3 org kawan yg berjanji sehidup dan semati walau apa pun yg terjadi ...kesnya , dorg ni budak lepas spm then masalah dtg skit2 ... entah mcm mna pastu tersangkut dgn  kongsi gelap...ada jugak yg diselitkan dgn bab percintaan .... na tahu lebih lanjut cerita dia ??.... so beli lah ~~haha ...


                                   ~ sekadar perkongsian ~

No comments:

Post a Comment

Lama tak bersua

 Assalamualaikum dan salam sejahtera Sudah lama tidak "menulis" pada blog ini. Masih ada lagi kah yang sudi menjenguk di ruangan i...